Monday, September 22, 2008

はずかしいのですが。。。


恥ずかしいのですが、私は今日運転しながらワーシップミュージックを聴きながら、涙がいっぱいあふれました。

It is a little bit embarassing to share, but a lot of tears came up in my eyes while listening to worship music today when I was driving a car.


なぜなら、特にこの数ヶ月間、私は霊的にとっても満たされ、祝福されているからです。

Because....I am fully sartisfied with God for a last couple of months.


日本には夏に救われたお母さんがいて、私たちの交わす会話がうそのように変えられていることを恵みをもって実感しています。

There is mom who got saved this summer in Japan, and I have been experiencing that our conversation was totally changed and blessed.


ここオーランドにも素晴らしい家族に支えられ、素敵な友達がたくさんいて、学業も祝福され、経済的心配もなく。

I also have such a great and surportive Christian family and wonderful friends in here Orlando. My education is blessed. I do not even have to concern about my finance recently.


最近の祈りはすべて友人や神様にささげるものばかりの恵みをずっと頂いていました。

I has been given such a graceful opportunity to pray basically for my friends or family lately.


恥ずかしいことですが、私はお祈りの中で自分のことを祈ることがとても多かったんです。

It is shame on me, but I used to have a lot of prayer list to just pray for myself.

でも気がついたらこの数ヶ月まったく自分のことで何か心配してとか、神様からのプロテクションがほしいとかで自分のために神様に祈ってたということすらもなかったんです。

However, I realized there was almost nothing I needed to pray hard for myself or driness of spirit.

自分のことで祈っていたことがあるとしたら、この汚い心がいつも主によってきれいにされて、私の心が神様にいつも忠実であるようにということくらいでした。

Only I needed to pray for myself was to ask the Lord to wash my self-centered flesh mind away by his blood and to give me joyful obedience to Him all.

あとは、感謝、感謝、感謝の毎日でお礼をしきれないくらいのありがとうを神様に伝えていました。

Also I have been dedicating a lot of gratitude to the Lord all the time.


加えての恵みは、本当にいろんな方々からお話を分かち合っていただく機会が与えられたことでした。私たちの祈りを通して、お一人お一人に働く神様の御栄光が示され、兄弟姉妹から多くの学びを与えられている毎日でした。

In addition to it, I received many opportunities that I could hear brother and sister's testimony or prayers. I have been lerning how faithful God is again. God listens our prayer and really shows his glory, majesty or power! It is such a special time for me to experience those with my friends.


こんな体験を実は私今までしたことなかったんです。
To be honest, I have not experienced this kind of special time in my life before.

気がついたら自分のことを考えていたことなんてここ数ヶ月ほとんどなくて、ミニストリーや兄弟姉妹、家族のために全祈りを集中する。
Nothing for myself came out into my prayer for a couple of months and I just focused on ministry, brothers and sisters or my family.

自分の意思や力でそうやったのでもなく、なんで最近こんなに満たされているんだろうって考えたら、それが一つの理由なんじゃないかなって。
I did not intend to do it, but it has been occuring when I noticed, because I wondered where this fully satisfaction came from.


本当に恥ずかしいですが、祈りの中にもどんどん罪が現れていきますね!
It is really embarassing and I realized our prayer can be a good indicater to show our sinful mind as well... :P


でも、こんな素晴らしい時が今与えられているってすごい祝福だし、特別な恵みの時なのではないかなって。私たちは本当に課題が多く与えられている人生を歩んでいるので、いつまた自分にフォーカスをあてて祈らなければならない時がくるか分からないので、今のこの時を感謝してたくさん主のために用いて生きたいと思います。

Anyway, I gain thought that this time is such a special gift given by God and it is blessing and grace.

We are walking in life which has always various difficulties or trials and we sometimes have to focus on those to pray. I do not know when this difficult time comes again, so now I receive this great time from god thankfuly and use it for his porpuse:D


私の今月残りの姿勢はこんなんでありたい! ペテロさんから学ぶ!

こういうわけですから、あなたがたは、あらゆる努力をして、信仰には得を、得には知識を、知識には自制を、自制には忍耐を、忍耐には敬虔を、敬虔には兄弟愛を、兄弟愛には愛を加えなさい。

2ペテロ1:5-7

I want my faithful attitude to be like this especially for the rest of days of this month at least! I learn from Peter!

For this very reason, make every effort to add to your faith goodness; and to goodness, knowledge; 6and to knowledge, self-control; and to self-control, perseverance; and to perseverance, godliness; 7and to godliness, brotherly kindness; and to brotherly kindness, love.
2Peter 1:5-7









3 comments:

Anonymous said...

心が正しい方向を向かって、信じて神様を感謝します、感謝、心をある事、感謝、心に生命を与えるとこ、感謝、心に力を有って、悪に抑えます。 そうして神様を愛します。
今日はモーセと石の話、
見よ、わたしはホレブの岩の上であなたの前に立つ。あなたはその岩を打て。そこから水が出て、民は飲むことができる。」モーセは、イスラエルの長老たちの目の前でそのとおりにした。
今日の話は
あなたは杖を取り、兄弟アロンと共に共同体を集め、彼らの目の前で岩に向かって、水を出せと命じなさい。あなたはその岩から彼らのために水を出し、共同体と家畜に水を飲ませるがよい。

水が出ましたですか、結果は変わった。(続く読むとそれがわかる)

もしH=X 一度Hを叩く、そしてなにが見つかって、理解をして救われて、信じて。 また何時か迷い込んで、そうしてまたHを叩くか、それより信じる、話をするお祈りをする。
(これは私の課題を続く、結果はまだ出せない)
悲しい涙でしょか、嬉しい涙でしょか。 嬉しいな涙だったら、我慢することはない。

To-to with Christ said...

最後の部分がよく分からなかったけど、私はいつもある一つの聖句を思い出します。

悪に報いて喜ぶより、善を行って悲しむほうがよいのです。

みたいな箇所。

現象の結果ではなく、いつも心の内側で主に近づくことが大切ではないでしょうか?
私はそうでありたいと思います。

Anonymous said...

God gave his love his one and his only son to save us through Jesus.
He sacrifice for us to gave us life whoever believes.
And now I just thinking is to believe and hear with the heart, is not to see Jesus to sacrifice against in front of me.